Varza şi viermişorul

 
de Aurora Luchian
Poezie pentru copii
-Hei! cum ai ajuns la piaţă?
A strigat o varză creaţă
La un vierme pirpiriu.
 
 
 
Nu doresc, gazdă să-ţi fiu!
Pleacă repejor de-aici!
Să nu-ndrăzneşti să mă strici.
Că voi sta aici în soare,
Până mă voi face moale!
 
 
Şi-apoi voi fi aruncată
Spune varza înfocată.
Hai,încearcă păstârnacu'
C-a rămas singur săracu'!

 
-Nu-l ador, e aromat.
Iar foamea m-a terminat!
Şi ce legume văd eu,
Nicicum nu-s pe gustul meu!

 
Vânăta nu e gustoasă.
Roşia e prea zemoasă;
Castravetele-i gălbui,
Sigur este amărui!
Dar tu, varzo, eşti dulcică
Te rog să stai fără frică.

 
Uite-acum o să pătrund,
Şi atent, în miez m-ascund.
Vezi ce simplu-i şi uşor?
Vorbi împăciuitor.
Doar nu intru cu onor!
Vreau discret să mă strecor.

 
Varza se mişcă din loc
Viermişorul cade, poc!
Trece-o talpă-n grabă mare...
Unde-i viermişorul oare?!



the Fantasies of Chinese Cabbage
by Ju Duoqi
 
 
Sa aveti pofta de cultura!
 
 

Comentarii